denenarmadebanditen.blogg.se

När jag var 18 år gav jag mig ut på en resa som skulle förändra mitt liv för alltid. Tillsammans med mina 2 bästa vänner planerade jag att tågluffa genom Europa ner till vårt slutmål Sicilien. Vi lämnade Köpenhamn tidigt en lördag morgon. I avklippta militärshorts med texten Lev hårt-Livet är kort gav vi oss ut på vårt stora äventyr. Mindre än ett dygn senare befann vi oss mitt i ett kaos vi aldrig kunna föreställa oss. Vårt tåg hade krockat med ett godståg! Det sista jag minns är mina vänners ryggar på väg ifrån mig, sedan blir allt svart! När jag vaknar upp på ett sjukhus i Baden, en liten ort några mil från Zurich får jag veta att min vänstra arm är borta, mitt ben är brutet och krossat. Här börjar första dagen på resten av mitt liv! Året var 1982 och jag är då 18 år. Ni ska få följa med mig på min livsresa där ingenting är omöjligt och viljan att utvecklas ständigt är närvarande. Välkomna att följa med!

Minnen som väcks

Publicerad 2016-03-20 21:42:22 i Allmänt,

 
 
Att tänka tillbaka , gräva i gömda tankar, rädslor och bortglömda känslor väcker minnen.
Det får mig att gå tillbaka i tiden och väcka saker till liv igen....
Det är skrämmande, befriande och känslosamt!

Jag blir berörd, mina känslor hamnar plötsligt i dagern igen..Plötsligt kan jag känna tårarna komma när jag tänker tillbaka på en speciell situation eller känsla som legat dold.
Det känns skönt på något oförklarligt sätt samtidigt som det får mig att stanna upp. När tiden begav sig tog jag mig aldrig tiden att reflektera över hur jag egentligen mådde och kände.

Det är så viktigt att ibland stanna upp i livet! Vara i känslan och låta den få ta plats. Vi mår alla dåligt ibland, vi går alla igenom perioder och utmaningar i livet där vi har behov av att ta det lugnt, andas att reflektera. Livet händer utan att vi kan påverka skeendet. För mig har naturen betytt oerhört mycket. Det är här jag har hämtat kraft. Det ger mig lugn och förnyad styrka. Jag får distans och ser ofta bekymmer och problem på ett nytt sätt efter en promenad längs havet eller i skogen. Låt lugnet leda dig längs vägen och fånga de där magiska stunderna då du bara är i nuet.
Det är läkande! 
 
Jag behöver andas just nu, låta lugnet komma tillbaka och reflektera över hur det känns i kroppen. 
Det låter kanske tungt och lite flummigt....men om så viktigt. Det hjälper min hjärna att sortera och få ut orden som jag vill dela.
 
Dagens visdomsord: Ta det lugnt, andas och vistas i naturen! Magiska saker kan ske! 
 
Kram till er alla
Titti
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Titti Österberg

Mitt namn är Titti Österberg och jag föddes 1964. Jag tror att det som händer oss i livet gör det av en anledning! Livet är en spännande resa som ger oss insikter längs vägen som får oss att växa som människor. Med hjälp av min egen positiva livssyn, stödjande människor i min närhet, en stark vilja att klara mig själv har jag funnit min väg i livet och ständigt vågat utmana mig själv. Jag bor i den havsnära staden Landskrona i Skåne tillsammans med min man Jonas. Våra två vuxna barn Nicole och Douglas är starka förebilder som ger mig stöd längs vägen! Min familj gör mig stark, trygg & ödmjuk! Ni kommer att få dela mina tankar, upplevelser och utmaningar i livet med en arm. NI kommer även att få möta mina nära och kära som är en så stor del i den jag är idag. Som den nyfikna själ jag är vill jag gärna ta del av era upplevelser och tankar. Tillsammans kan vi skapa magi!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela