denenarmadebanditen.blogg.se

När jag var 18 år gav jag mig ut på en resa som skulle förändra mitt liv för alltid. Tillsammans med mina 2 bästa vänner planerade jag att tågluffa genom Europa ner till vårt slutmål Sicilien. Vi lämnade Köpenhamn tidigt en lördag morgon. I avklippta militärshorts med texten Lev hårt-Livet är kort gav vi oss ut på vårt stora äventyr. Mindre än ett dygn senare befann vi oss mitt i ett kaos vi aldrig kunna föreställa oss. Vårt tåg hade krockat med ett godståg! Det sista jag minns är mina vänners ryggar på väg ifrån mig, sedan blir allt svart! När jag vaknar upp på ett sjukhus i Baden, en liten ort några mil från Zurich får jag veta att min vänstra arm är borta, mitt ben är brutet och krossat. Här börjar första dagen på resten av mitt liv! Året var 1982 och jag är då 18 år. Ni ska få följa med mig på min livsresa där ingenting är omöjligt och viljan att utvecklas ständigt är närvarande. Välkomna att följa med!

Att finna träningens magi

Publicerad 2016-03-31 21:24:31 i Allmänt,

 
Tänk vad vår hjärna och tankar kan skapa hinder och sätta gränser för oss...och vilka magiska under som sker när vi vågar utmana oss själva.
 
Jag befinner mig ute i naturen, på en plats som skänker mig lugn, energi och styrka. Närheten till träd hjälper mig att rota mig och jag står med båda fötterna stadigt på marken. Mitt huvud når högt upp i den blå himlen ovanför mig, min kropp förlängs och jag känner lugnet sprida sig. Jag tar några djupa andetag och låter rörelserna forma sig efter ett rörelseschema som nu sitter djupt förankrat inom mig. Jag behöver inte fokusera på att göra rörelserna rätt längre, de kommer av sig själv.. Jag tränar Chineng Qigong!
 
Under min utbildning till Stressterapeut för många år sedan kom jag genom en lärare i kontakt med denna härliga träning. Jag fick snabbt fantastiska resultat. Sedan flera år hade jag haft problem med inflammation i min "friska" axel. Jag hade överansträngt min högra arm vilket till slut resulterade i konstant värk och sjukskrivning...
 
Jag blev successivt starkare i min kropp och värken försvann helt efter daglig träning med Qigong. Träningen kom att bli en naturlig del av mitt liv under många år. Jag lärde mig använda tydliga målbilder som förankrades i min kropp. Jag såg mig själv frisk, stark och rörlig. Att vända fokus inåt och finna min inre styrka var viktigt för mig.
 
I Chineng qigong är meditationen ständigt närvarande som en röd tråd genom träningen. Den följer med som ett naturligt inslag genom rörelserna. Den hjälpte mig att finna lugn och att börja lyssna på mina egna tankar!
 
 
 
 Qigong i det gröna!
 
 
 Lyft upp Qi! Kropp & själ fylls av ny energi!
 
Men, plötsligt en dag kände jag att något saknades! Var fanns glädjen, skrattet och den sprudlande energin....ett nytt behov började gro inom mig.....en längtan efter något mer...
 
Jag kände ett behov av att vända mig mer utåt, längtade efter att få utlopp för all den energi som börjat bubbla inom mig! Något mer fysiskt...
 
Jag hoppas inspirera Er till att finna nya sätt för lugn, energi & påfyllnad i en kombination av olika sätt att träna.
Jag skulle så småningom komma att finna precis det jag sökte och längtade efter! 
 
Kram på er & lev väl!
Titti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Titti Österberg

Mitt namn är Titti Österberg och jag föddes 1964. Jag tror att det som händer oss i livet gör det av en anledning! Livet är en spännande resa som ger oss insikter längs vägen som får oss att växa som människor. Med hjälp av min egen positiva livssyn, stödjande människor i min närhet, en stark vilja att klara mig själv har jag funnit min väg i livet och ständigt vågat utmana mig själv. Jag bor i den havsnära staden Landskrona i Skåne tillsammans med min man Jonas. Våra två vuxna barn Nicole och Douglas är starka förebilder som ger mig stöd längs vägen! Min familj gör mig stark, trygg & ödmjuk! Ni kommer att få dela mina tankar, upplevelser och utmaningar i livet med en arm. NI kommer även att få möta mina nära och kära som är en så stor del i den jag är idag. Som den nyfikna själ jag är vill jag gärna ta del av era upplevelser och tankar. Tillsammans kan vi skapa magi!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela