denenarmadebanditen.blogg.se

När jag var 18 år gav jag mig ut på en resa som skulle förändra mitt liv för alltid. Tillsammans med mina 2 bästa vänner planerade jag att tågluffa genom Europa ner till vårt slutmål Sicilien. Vi lämnade Köpenhamn tidigt en lördag morgon. I avklippta militärshorts med texten Lev hårt-Livet är kort gav vi oss ut på vårt stora äventyr. Mindre än ett dygn senare befann vi oss mitt i ett kaos vi aldrig kunna föreställa oss. Vårt tåg hade krockat med ett godståg! Det sista jag minns är mina vänners ryggar på väg ifrån mig, sedan blir allt svart! När jag vaknar upp på ett sjukhus i Baden, en liten ort några mil från Zurich får jag veta att min vänstra arm är borta, mitt ben är brutet och krossat. Här börjar första dagen på resten av mitt liv! Året var 1982 och jag är då 18 år. Ni ska få följa med mig på min livsresa där ingenting är omöjligt och viljan att utvecklas ständigt är närvarande. Välkomna att följa med!

Ditt hjärta är mitt-Mitt hjärta är ditt

Publicerad 2016-04-26 22:22:18 i Allmänt,

Att bli älskad för den jag är! Att få älska någon tillbaka med samma känsla....det var min önskan.
 
Skulle en man se på mig och se bara mig! Skulle han kunna se in i mina ögon utan att bli distraherad av att något saknades på min kropp, eller störas av mitt sargade ben....

Osäkerheten bubblade i min kropp och rädslan för att inte bli sedd var stor. Jag ville så gärna dela mina tankar och känslor med någon som älskade mig precis som jag är. Jag ville ge min kärlek till någon som älskade mig tillbaka.
 
Din hand fann min och jag var fast. Vi träffades på en höstbal på Örenäs Slott för länge, länge sedan...fast egentligen kände vi till varandra långt tidigare, men bara flyktigt...
 
Vad är väl en bal på slottet...den kan vara ganska långtråkig och intetsägande. Och den kan vara helt fantastisk! Det kan vara början på resten av mitt liv!
 
Att våga visa mig naken för dig, precis som den jag är. Det är magi!
Du såg in i mina ögon och du såg mig! Du såg inte den arm jag saknade eller det ben som var sargat. Du såg människan bakom och det älskar jag dig för. Du fick mig att glömma och se förbi mina egna hinder.
Du öppnade upp mina ögon för framtiden och där fanns en varm och trygg kärlek som vi tillsammans har byggt vidare på. Du fick mig att våga öppna mig för kärleken!
 
Den där känslan när allt känns rätt och du inte längre tänker på vad som är rätt eller fel, då osäkerheten är som bortblåst...när allt plötsligt faller på plats... just den känslan fann jag med dig. Känslan av att hoppa utan fallskärm...att kasta mig ut och inte veta var jag ska landa. Vi landade på fötterna och gifte oss 1987 i mina föräldrars trädgård! 
 
Vi har stått starka genom tuffa tider du och jag och tagit många fighter tillsammans. Vi är varandras motsatser men ändå så otroligt lika. Du är trädstammen som jag kan luta mig mot när stormen brakar och vinden yr....du är min trygghet!
Jag hoppas att jag är den kärna i ditt liv som får dig att fortsätta våga hoppa utan fallskärm och med handen i min uppleva tokiga & roliga saker i framtiden....
 
Nästa år firar vi 30 årig bröllopsdag och då slår vi klackarna i taket, dansar på borden och skålar för resten av vårt gemensamma liv!

Ord riktade till min älskade Jonas för att du är just den du är!
 
Titti
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Titti Österberg

Mitt namn är Titti Österberg och jag föddes 1964. Jag tror att det som händer oss i livet gör det av en anledning! Livet är en spännande resa som ger oss insikter längs vägen som får oss att växa som människor. Med hjälp av min egen positiva livssyn, stödjande människor i min närhet, en stark vilja att klara mig själv har jag funnit min väg i livet och ständigt vågat utmana mig själv. Jag bor i den havsnära staden Landskrona i Skåne tillsammans med min man Jonas. Våra två vuxna barn Nicole och Douglas är starka förebilder som ger mig stöd längs vägen! Min familj gör mig stark, trygg & ödmjuk! Ni kommer att få dela mina tankar, upplevelser och utmaningar i livet med en arm. NI kommer även att få möta mina nära och kära som är en så stor del i den jag är idag. Som den nyfikna själ jag är vill jag gärna ta del av era upplevelser och tankar. Tillsammans kan vi skapa magi!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela