denenarmadebanditen.blogg.se

När jag var 18 år gav jag mig ut på en resa som skulle förändra mitt liv för alltid. Tillsammans med mina 2 bästa vänner planerade jag att tågluffa genom Europa ner till vårt slutmål Sicilien. Vi lämnade Köpenhamn tidigt en lördag morgon. I avklippta militärshorts med texten Lev hårt-Livet är kort gav vi oss ut på vårt stora äventyr. Mindre än ett dygn senare befann vi oss mitt i ett kaos vi aldrig kunna föreställa oss. Vårt tåg hade krockat med ett godståg! Det sista jag minns är mina vänners ryggar på väg ifrån mig, sedan blir allt svart! När jag vaknar upp på ett sjukhus i Baden, en liten ort några mil från Zurich får jag veta att min vänstra arm är borta, mitt ben är brutet och krossat. Här börjar första dagen på resten av mitt liv! Året var 1982 och jag är då 18 år. Ni ska få följa med mig på min livsresa där ingenting är omöjligt och viljan att utvecklas ständigt är närvarande. Välkomna att följa med!

Kreativa planer växer fram!

Publicerad 2016-05-11 21:54:00 i Allmänt,

05.00 första lördagen i september 2013 upplevde vi vår allra första morgon i vår nya bostad I Landskrona. Vårt första hem där barnen inte bott tillsammans med oss. Det kändes märkligt, sorgligt, tomt och skrämmande!
Ingen av oss hade sovit den natten! Vad gjorde vi här? Hur skulle vi trivas....

Det var ett kaos överallt. Varje rum bestod av möbler och flyttlådor om vart annat. I vårt uterum hade vi våra soffor, en liten bänk i trä som bord och en vacker ljusstake. Jag hade försökt skapa en liten vacker hörna som kunde ge oss lugn och inge hopp mitt i röran.

Jonas hade gett sig av för att köpa kaffe och bullar till frukost. Vi satt tillsammans och tittade ut över Dammhagsparken i morgonljus. Grönskan gav oss lugn och hjälpte oss hitta ny energi. Det var så lummigt och vackert! Jag tänker ofta på den där första morgonen i vårt nya hem. Idag känner även våra barn sig som hemma i detta hem och allt ordnade sig även med röran....

Idag ser vi vår vackra park växa fram och förvandlas till en oas med nya promenad och cykelstråk, njutbara platser i det gröna med solstolar i trä som inbjuder till vila och mysiga stunder.

Snart växer det nyplanterade gräset fram!

Vi ser hur ungdomar samlas en stund, sitter och pratar och drar vidare... Familjer som tar en picknick, barn som spelar fotboll...en löpare springer i skymningsljuset

Varje dag händer något nytt och jag följer utvecklingen från vårt fönster varje morgon med nyfikenhet.
Ännu en rabatt växer fram..vacker belysning som i skymningen får parkens grönska att träda fram i ett nytt ljus!

Kunde inte låta bli att ta några bilder i morgonljuset på väg till jobbet i morse.
 
För välförtjänt vila och njutning i solen
 
Grön njutning i vilsamt morgonljus
 
En ny gångväg växer fram! 
 
En bänk för rekreation...

Vår lilla stad behöver just detta, något positivt som får oss att samlas och njuta tillsammans i våra vackra parker. Det skänker mig lite hopp för framtiden och jag fylls av glädje när jag tittar ut genom vårt fönster och ser framtiden växa fram.

Låt oss njuta, hämta kraft i det vackra, leka, umgås och ta väl hand om vår lilla park!

 
Kram
Titti


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Titti Österberg

Mitt namn är Titti Österberg och jag föddes 1964. Jag tror att det som händer oss i livet gör det av en anledning! Livet är en spännande resa som ger oss insikter längs vägen som får oss att växa som människor. Med hjälp av min egen positiva livssyn, stödjande människor i min närhet, en stark vilja att klara mig själv har jag funnit min väg i livet och ständigt vågat utmana mig själv. Jag bor i den havsnära staden Landskrona i Skåne tillsammans med min man Jonas. Våra två vuxna barn Nicole och Douglas är starka förebilder som ger mig stöd längs vägen! Min familj gör mig stark, trygg & ödmjuk! Ni kommer att få dela mina tankar, upplevelser och utmaningar i livet med en arm. NI kommer även att få möta mina nära och kära som är en så stor del i den jag är idag. Som den nyfikna själ jag är vill jag gärna ta del av era upplevelser och tankar. Tillsammans kan vi skapa magi!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela